tirsdag 28. mars 2017

hva er lykke


1. vis jeg skal ha et bra liv så må jeg ha en familie og venner som støtter meg med det jeg gjør. og vis jeg gjør noe dumt. og det er smart og ha venner som kan støtte deg i harde tider.

2. vi søker status for og få det bedre i hverdagen.

3. ja det er mulig og oppnå status uten penger men da må du være veldig heldig. fordi normalt betaler man for status, men vis du er veldig heldig kan du kanskje få status uten penger men det veldig usannsynlig så man trenger 90% av tiden penger for og kunne få status.

4. å være fattig betyr at du kanskje har et hus men du nesten ikke har penger så du har akkurat nok penger til og overleve med mat. og du har nesten ikke klær du kan sjeldent gå og kjøpe nye klær fordi du har lite penger. man har nesten ikke venner. du har nesten ikke folk som kan hjelpe deg vis du blir syk og du har ikke penger til sykehus vis du blir syk.

5. ja men nei fordi man blir ikke lykkelig når verden går under fordi vi bruker masse energi på og lage ting sånn at man skal bli glade men man trenger også ting sånn at vi er glade og ikke sure og gretne hele tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar