onsdag 29. mars 2017

Live redder verden litt

Denne uken har klassen vår sett på serien Live redder verden litt, serien handler om hva vi kan gjøre for å forminske co2 utslippet vårt. Så i dette innlegget skal jeg skrive litt om hva jeg mener om denne serien.

Jeg synes serien var veldig lærerik og begynte å innse på en måte hva som faktisk skader miljøet og ikke. Serien har fått meg til å tenke mye mer på miljøet og dyr. Å se Live utføre alt det hun gjorde ga meg litt motivasjon til å se at okei, hvis hun klarer det burde vel jeg også klare noe av det? Ivertfall litt …

Jeg har tatt en liten utfordring med to andre i klassen om å ikke spise kjøtt en hel uke, eneste unntaket vårt var at vi kunne få spise kjøtt i helgen.  Handler så lite som mulig, passer på å sortere søppel er noe av det jeg passer mer på i hverdagen etter å ha sett denne serien.


Mine tanker er at serien skal jo nå ut til de i Norge som har et co2 slipp høyere enn gjennomsnittet, sånn som Live selv. Hun lå på rundt 19 tonn co2 før hun startet prosjektet sitt. Jeg er veldig positiv til serien på grunnlag av at jeg er opptatt av miljøet selv og ville likt om noen kunne se at det faktisk er veldig viktig at vi tar grep om dette litt på egenhånd også. Hvis flere begynner å forandre vanene sine, kanskje enda flere også gjør det? Det er verdt et forsøk.  Lev grønt – grønnere!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar