tirsdag 28. mars 2017

Hva er lykke?

Lykke er noe alle har sin egen mening om. Når jeg var liten lærte jeg at lykke var hvis du fant en uskyldig firkløver på tur, ettersom jeg har blitt litt eldre har jeg fått for meg et eget bilde. Lykke kan være mange ting, men mest av alt så vil jeg si at det kommer ut av glede og gode gjerninger. Mange mennesker vil si at lykke er glede, men for meg er lykke noe man får ut av glede. Gleden er et hjelpemiddel for å oppnå lykke, gode gjerninger også.

For meg er lykke noe jeg ser på som å oppnå det jeg vil å sitte igjen med en veldig bra magefølelse og et smil rundt munn.

I samfunnet er jo penger et veldig stort tema.  Penger er jo veldig viktig, det er det som gjør at vi klarer oss. Det finnes jo også mennesker i verden som ikke har penger og lever av alt de finner på veien, jeg har selv sett masse bilder av barn som ikke har tilgang til internett, strøm, all verdens mat og klær, men de ser så utrolig glade ut bare av å få hoppe i en sekk om å komme først til andre siden av et tre. De som har bra økonomi ser ofte på penger som lykke, da har de råd til masse dyre ting. Mennesker som ikke har så mye setter pris på de små tingene, som at en mor synger en natta sang til dem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar