onsdag 29. mars 2017

Mine tanker rundt "Live redder verden, litt"


De to siste ukene på skolen har vi fulgt med på en serie som heter "Live redder verden, litt". Det er ei dame som skal prøve å være så miljøvennlig så mulig. Hun kutter ned strøm, kjøtt og klær osv..

  • Serien var faktisk ganske bra og læringsfull, jeg trodde det var en kjedelig serie som vi måtte se på siden det var lekse, men det var det altså ikke. Det var morsomt samtidig som den var viktig, mye av det Live gjør er noe som vi kanskje burde tenke mer på.
  • For å være helt ærlig sa har ikke serien fått meg til å endre mine vaner. Jeg føler selv jeg ikke gjør så mye ille, jeg spiser veldig lite kjøtt, jeg går ofte, bortsett fra det er alt annet det vanlige. Jeg bruker mye strøm ja, og hvem har ikke kasta litt søppel fra seg gående. Det er kanskje noe jeg burde tenke mer på og endre.
  • Denne serien er jo veldig bra, det er en serie som burde få folk til å åpne øyna. Det er jo om å redde verden å greier :) Nei altså de vil jo få folk til å bytte vaner, få folk til å se at det er andre løsninger. Det er jo mer krevende løsninger men at det er verdt det. De vil få folk til å føle den følelsen etter du har gjort det krevende som inneholder mye bra.

3 kommentarer:

  1. Godt innlegg, og så bra at serien falt i smak! Jeg er helt enig med deg i at du burde slutte å kaste søppel på gaten, tenk på hva det gjør med naturen vår! En god tanke, så kanskje har serien fått deg til å endre en vane likevel?

    SvarSlett