onsdag 29. mars 2017

live redder verden litt.


de siste to ukene på skolen har vi sett en serie som heter live redder verden litt. den handler om live som prøver og kutte ned på Co2 forbruket hennes hun klarte og kutte det ned ganske. mye men ikke helt så lavt som hun ville ha det. hun kuttet ned spising av kjøtt, hun kastet ikke så mye klær og mat hun gidde bort noe av klærne isteden for og kaste de hun kjørte ikke bil og hun brukte mindre strøm. osv..

jeg trodde serien skulle være gørr kjedelig men den var egentlig ganske bra jeg lærte mye om hvor mye dritt vi lager på jorda som vi  egentlig burde klare oss uten. serien var ganske morsom som lekse og den var ikke altfor kjedelig jeg syntes serien var bra ihvertfall..

serien fikk meg ikke til og endre noen vaner, men jeg tror nok at jeg kunne endret noen av de. for jeg bruker for lang tid i dusjen jeg spiser kjøtt hver dag jeg bruker mye strøm jeg vi kjører mye rundt. jeg tror familien min kunne gjort en bedre jobb med og ikke brukt så mye strøm og ikke dusja så lenge vi bruker tv og pc og andre ting fra vi kommer hjem til vi legger oss.

jeg tror serien ble sendt fordi den skal vise hvor mye vi nordmenn produserer som vi egentlig ikke burde ha. vi produserer for mye av ting vi ikke trenger. jeg tror målet er og vise hvor ille vi nordmenn og andre land gjør det. når det gjelder og slippe ut Co2 vi slipper ut altfor mye Co2 i verden om noen år så kan man nesten ikke bo på jorda noe mer..

1 kommentar:

  1. Veldig godt innlegg, Emil! Det er tydelig at serien har fått deg til å tenke og jeg er sååå enig i det du sier her. Vi kan alle bli bedre på å redde verden litt :)

    SvarSlett